Eén vraag: mocht de politieke berichtgeving van menig blad of tijdschrift op hetzelfde niveau staan als hun filmverslaggeving, zouden de oplages dan dalen of stijgen?
Editoriaal uit Andere Sinema 110, juli-augustus 1992, 3.
In times of great turmoil, time comes to a standstill. The central two movements in For Now are panoramic shots and firm, vertical edits. They show shifts of place without the journey. Nature, the wind, movement occurring on its own: this seems to be the film’s real subject matter.
Marguerite Duras: I want to distribute Wanda, your wife, Barbara Loden’s film. I am not a distributor. I mean something else by this word. I mean to use all my energy to make certain that this movie reaches the French public. I believe I can.
Eric de Kuyper: “Pink Ulysses is een duidelijke confrontatie, het resultaat van mijn studie van het surrealisme, van de droom, van het gebruik van kitsch, het gebruik van symbolen. Vroeger zou ik nooit zo een roos hebben durven of willen gebruiken, nu heb ik het gewoon gedaan. Het is die houding van: laten we eens even kijken of dat niet kan, of we er niets mee kunnen doen.”