Skip to main content
← BACK
TOP ↑
  • Texts
  • Dossiers
  • Prisma
  • Notes
  • Agenda
  • EDUCATIONAL PLATFORM
SUPPORT SABZIAN
  • ABOUT
  • PUBLICATIONS
  • SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
  • SUPPORT SABZIAN
  • INFO
 

Sabzian

  • Texts
  • Dossiers
  • Prisma
  • Notes
  • Agenda
  • EDUCATIONAL PLATFORM
PRINT
FILM
Moving, Playing, Not Moving
  • Liesbeth Beeckman, Hannes Verhoustraete
,
  • 2011
,
17’

Moving, Playing, Not Moving is a short documentary on the relationship between man and horse, landscape and map, movement and stasis.

  • moving, playing, not moving Liesbeth Beeckman Hannes Verhoustraete

Related Content

prisma NL
13.02.2019
Prisma #27
Hannes Verhoustraete 2019

      Zijn herinneringen kijken terug en in het voorbijgaan kan hij ze nog net een kleine vorm geven: iets als een beletselteken (“En ook wij”). Poëzie ontstaat pas nabij die van anderen. Wanneer ze langs de beeldrand zijn zelfportret binnenstappen, is Mekas tegelijk gast en gastheer.

      Article NL
      13.11.2019
      Milestones

      “All the play of the heart. All the fullness of feeling.”

      Hannes Verhoustraete 2019

          Waar plaats ik mijn lichaam? De vraag werpt een schaduw op de vertraagde, vertakte werkelijkheden in Milestones. De lichamen die geen plaats meer vinden in dienst van de revolutie of het eindigen van de oorlog, richten de revolutie (of de oorlog) op zichzelf en op nabije lichamen. Het leidmotief van de film is terug te vinden in de voortdurende onderhandeling tussen het persoonlijke en het politieke. We zien de personages zoeken naar nieuwe samenlevingsvormen, alternatieve manieren om hun kinderen op te voeden, een nieuwe lichamelijkheid, seksualiteit, liefde. De babyboomers zijn dertig geworden en voor velen breekt een tijd aan waarin de individuele invulling van het leven de bovenhand krijgt op een collectief politiek project.

          Conversation NL
          2.07.2014
          The Fire Next Time

          Interview met Stoffel Debuysere

          Robbrecht Desmet, Hannes Verhoustraete 2014

              Begin april vond in KASKcinema in Gent The Fire Next Time, afterlives of the militant image plaats, een tweedaags programma met lezingen, performances en filmvertoningen. Aansluitend opende in KIOSK de tentoonstelling L’œil se noie van Eric Baudelaire en Mathieu Kleyebe Abbonnenc. Beide projecten werden georganiseerd in het kader van The Uses of Art, een project van de museumconfederatie L’Internationale.

              • ABOUT
              • PUBLICATIONS
              • SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
              • SUPPORT SABZIAN
              • INFO